تاریخ ارسال 1397/1/8 21:27

سامانه «سجا» رصد برنامه‌های کانون‌های مساجد را آسان می‌کند


مدیر پروژه سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، کانون‌های مساجد وضعیت گزارش ها، رتبه و امتیازات خود را به صورت شفاف و الکترونیکی مشاهده می‌کنند.

سامانه «سجا» رصد برنامه‌های کانون‌های مساجد را آسان می‌کند

دسته بندی: اخبار / هنری /

امین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بیشتر از فناوری های نوین در راستای اهدافشان استفاده کنند، گفت: راه اندازی سامانه جامع اطلاعات و آمار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد –سجا- فضای ارتباطی و شبکه سازی خوبی را در بین کانون ها سامان می دهد.

وی افزود: شفاف سازی فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری و آشنایی اعضای این کانون‌ها با فعالیت های یکدیگر در این سامانه محقق می شود و دسترسی به آمار و اطلاعات و رصد فعالیت های فرهنگی در مساجد برای مسئولان فرهنگی و مسجدی مربوطه فراهم می سازد.

مدیر پروژه سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: پرتال اولین رویداد ایده بچه های مسجد نیز از سوی کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) «تیران» از توابع استان اصفهان طراحی شده است که از سال 94 به منظور ساماندهی گزارشات، اموال، تجیهزات، برنامه ها، چارت تشکیلاتی به دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان پیشنهاد و سپس برای کانون های این استان در سال های 95 و 96 اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه و ارسال گزارش به صورت فیزیکی، همه کانون ها وضعیت گزارشات، رتبه و امتیازات خود را به صورت شفاف، مشاهده و مسئولان شهرستانی و استانی به خوبی قادر به رصد وضعیت کانون ها و اقدامات فرهنگی هنری مساجد خواهند بود.

 

سلطانی گفت: کانون های مساجد به ویژه کانون های روستایی، مناطق محروم و دور از مرکز استان، رضایت بسیاری از این سامانه در استان اصفهان طی دو سال اجرای آزمایشی آن داشته اند زیرا هزینه های رفت و آمد آن ها کاهش و با توجه به ساماندهی گزارشات وضعیت خوبی را مشاهده کرده اند و توانسته اند اعتبارات مالی خوبی را نیز جذب کنند.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) همواره در انجام فعالیت های فرهنگی هنری از ظرفیت های خاص و ویژه فرهنگی و مورد نیاز جامعه استفاده می کند و برنامه های آن بر اساس نیاز سنجی و با بکارگیری ظرفیت های و اسعتدادهای جوانان و نوجوانان است.

مدیر پروژه سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: تولید پادکست، اجرای طرح همگانی کاهش تصادفات، اجرای طرح فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اجرای برنامه های هنری آموزشی، تولید محتواهای چند رسانه، تولید نرم افزار جشنواره قرآنی مدهامتان و تولید نرم افزار مدیریت خانه های فرهنگ دیجیتال از جمله اقدامات واحد فناوری اطلاعات کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) است.


دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
دیدگاهتان را بنویسید...